måndag 1 februari 2010

Det rör på sig i Munkmora

Fråga mig inte hur, men plötsligt hamnade jag på Facebook och där finns en grupp som kallar sig "Vi som tröttnat på Värmdö Bostäder"! Intressant tänkte jag som före detta ordförande i nämnda bolag och numer aktiv i Hyresgästföreningen. Det blev en sorglig läsning. Fortfarande gnisslar det i relationerna mellan boende och bolag, men fram för allt, upplevs en brist på respekt och förståelse. Glädjande i all bedrövelse är väl att de boende själva inser att rätten till ett anständigt boende måste vara deras eget verk. Det blev särskilt tydligt när jag följde en länk till lokaltidningen Nacka Värmdö Posten och insändaren "Sluta mobba Munkmora". Här finns tydligen krafter i rörelse - bra!

Munkmoraområdet är värd ett bättre öde. Jag vet också att det går att göra något, vilket kunde bevisas under förra mandatperioden. Då skedde en bred satsning på skola, närmiljö och socialt engagemang. Synd bara att den satsningen abrupt avbröts av det tilltädande alliansstyret i kommunen 2006. Men nu är det valår igen och redan börjar löften komma...

Så släpp inte taget. Låt inte de ansvariga komma undan. Munkmora måste rustas upp!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar